27 Ocak 2015 Salı

Nar Ekşisi Nasıl Yapılır?


Nar Ekşisi, dinamik123.blogspot.com 
 Narın bol bulunduğu bu kış aylarında sos olarak kullandığım nar ekşisini yapmaya karar verdim. Piyasada nar ekşisi altinda %10 ,en fazla % 30 nar içeren katkı maddeli tadı mayhoş soslar satılinca iş başa düştü. Evimin batmasını göze alamadığım için bizim caddedeki meyve suyu satan çocuğa narları bir güzel sıktırdım. Eve gelip nar suyunu tencereye boşalttım.Tarfi mi ?İşte tarif            Sıkılmış 3 kg nar suyunu ocağa alıp 3 saat orta ateşte kaynattım.Unutmadan ekşi narları kullandım. İçi koyu kırmızı olanından.
   Sonuç olarak bir su bardağına yakın nar ekşisi elde ettim. Daha çok olsun istiyorsanız dahaçok nar kullanmanız gerekecektir.
   Doğal, katkısız ,taze yapım nar ekşisi istiyorsanız işte tarifim yukarıda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder