25 Ocak 2015 Pazar

Izgara Sardalya Fırında Nasıl Yapılır?

 Daha önce unlayarak kızarttığım
sardalyayı fırın ızgarasında yapmaya karar verdim. Kılçığını da çıkarmadım.Oldukça güzel pişti.Hatta kılçığı bile yumuşacık oldu. Kuyruğundan tutup ağzınıza atıyorsunuz. Sadece kuyruğu elinizde çöp olarak kalıyor.
      Nasıl mı yaptım.Önce fırının ızgarasını yağladım ve fırını yaktım.Önceden iyice yıkayıp ayıkladığım balıklarımı tabağa alıp üzerlerine zeytinyağı gezdirdim. Arkasından karabiber , kimyon ve tuz serptim. Kimyon balığın iyi pişmesini sağlıyor. Kuru bakliyat ( fasuye , nohut , yeşilmercimek v.s.) yaparken de kimyon kullanıyorum. Böylece haşlama suyunu dökmeme gerek kalmıyor.Kimyon yiyiyeceklerin gazını alıyor. Şimdi de haşlama suyunun renginin koyu olduğunu söyleyeceksiniz. Ona da çözüm buldum.Bir iki damla limon sıkarsanız yemeğiniz göze de hitap eder hale geliyor rengi açılıyor.
    Gelelim sardalyalara sardalyaları teker teker ızgaraya sıraladım.Fırının tepsisini su ile doldurup fırının altına sürdüm.Onun üzerine de ızgarayı yerleştirdim.Su sardalyenin kurumamasını sağladı .Arada fırının kapağını açıp fırça yardımıyla sardalyaları yağladım.Oldukça pratik bir pişirme yöntemi eviniz de kokmuyor.Ben limon sıkmayı unuttu.Fakat siz zeytinyağının içine bir iki damla limon sıkarsanız balığın kokusunu alır. Karabiber de balığın kokusunu alıyor.
     Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder