7 Aralık 2014 Pazar

SAF SAHLEP VE NİŞASTALI SAHLEP TARİFİ

       Sahlep in orkideden elde edildiğini biliyor muydunuz?Evet yanlış duymadınız orkidenin kök kısmındaki yumrulardan elde edildiği için değerli ve bir o kadar da pahalı bir toz .Bugün aktara sordum kilosuna 500 tl dedi.Fakat bir çay kaşığı toz saleple bir litre salep yapılıyor.Bir çay kaşığı sahlep 1.5 tl ye denk gelmiş oluyor.
       Ben iki litre salep pişiriyorum kalan bir litreyi soğutup buzdolabında saklıyorum ve gerektiği de ısıtıyorum.
        Sahlep sağlık açısından da faydalı soğuk kış günlerinde içinizi ısıtmakla kalmıyor öksürüğü de kesiyor.
 Şimdi gelelim salebin tarifine:

MALZEMELER

1 litre süt
1 tepeleme çay kaşığı doğal sahlep
1 tepeleme çay kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
tarçın

YAPILIŞI

Sahlep nişasta ve şeker karıştırılır üzerine azar azar süt ilavesi ile pişirilir. Kaynamaya başlayınca altı kısılır  ve bu şekilde yarım saat pişirilir. Ateşten almadan önce vanilya eklenir. Karıştırılır ve fincanlara boşaltılıp üzerine tarçın serpilir.

NİŞASTALI SAHLEP TARİFİ

1tatlı kaşığı nişasta ile 1 tatlı kaşığı pirinç unu tencerede kavrulur. Üzerine azar azar süt ilavesi ile pişirilir. 1 yemek kaşığı  şeker ilave edip karıştırın ve  kaynayıncaya kadar pişirin. Kaynayınca altını kısıp bir  müddet daha pişirilir.Ateşin altı kapatılır ve vanilya konur ve karıştırılır. Fincanlara boşaltılıp üzerine tarçın serpilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder